Derfor case stories

Gode testimonials og case stories 
vokser ud af gode spørgsmål


En case story om dit produkt overbeviser nye kunder
Som kunde har man brug for at føle sig sikker, inden man beslutter sig for at købe. Jo større investering, jo flere overvejelser gør man sig.

Man vil sikre sig inden købet, og det kan man fx gøre ved at læse en case story om andre kunder, der allerede har gjort sig erfaringer med pågældende produkt eller service. Hvordan gik installationen? Er kvaliteten i orden? Kan produktet det, som det lover? Og hvordan spiller det sammen med andet udstyr?
Omvendt – for dig som leverandør/producent er case stories en god måde at vise, hvordan dit produkt eller din vare fungerer i kundens dagligdag. Fortæl fx nye potentielle kunder om de overordnede funktioner, men gå også gerne i detaljer omkring den enkelte installation…

Vælg det rigtige case-eksempel
Det er vigtigt at vælge den rigtige kunde som udgangspunkt for en case story, der kan opmuntre nye potentielle kunder. 
Jo bedre kunden kender dit produkt, jo bedre case story eller kundehistorie kan vi skrive. 
Når en case story kommer godt i dybden med dit produkt og fortæller om din kundes gode resultater – både de praktiske og de økonomiske – er det en smal sag at beskrive kundens entusiasme.

Jo bedre spørgeramme – jo bedre case story
Udgangspunktet er en gennemtænkt (og gerne udførlig) række af spørgsmål, der sikrer, at alle aspekter af kundens brug af dit produkt kommer frem. Det er også godt at overveje, hvad du godt kunne tænke dig, at din kunde siger om dit produkt. Så er det vores opgave at komme ind på dette i interviewet.

Det spørger vi fx din kunde om: (efter aftale med dig)

  • Hvad var formålet med investeringen/anskaffelsen?
  • Hvilke udfordringer havde I, inden anskaffelsen?
  • Hvorfor valgte I netop ‘vores’ produkt?
  • Hvilken løsning havde I før?
  • Overvejede I andre løsninger?
  • Hvordan har I haft glæde af produktet? (kom gerne med data og tal)
  • Hvordan bruges ‘vores’ produkt i det daglige arbejde på jeres virksomhed?
  • Hvor hørte I om ‘vores’ produkt?
  • Hvad lagde I vægt på, da I valgte ‘vores’ produkt?
    Hvordan gik installationen/implementeringen?
  • Hvad sætter I mest pris på ved ‘vores’ produkt?
  • På hvilken måde hjælper ‘vores’ produkt jer til at spare tid eller øge produktiviteten?
  • Hvad synes du om samarbejdet med ‘os’ som leverandør?

Pas på ikke at overdænge en case story med alt det, dit produkt eller din service tilbyder. Hver kunde bruger dit produkt på en særlig måde, og netop det kundespecifikke er en case story god til at beskrive. Det kan derfor anbefales at lade flere case stories beskrive dit produkt eller din service fra forskellige vinkler.

Ring og få mere at vide

Hvis du vil vide mere om vores case stories og testimonials, så ring og få en snak med vores case story specialist, Erik Leth, på telefon 40 54 67 80.